بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در کامیاران و بانه

دانا قربانی و پدرام معینی

دو شهروند به نام‌های دانا قربانی در کامیاران و پدرام معینی، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در شهر بانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۱خرداد ۱۴۰۲، یک جوان کُرد به نام دانا قربانی ١٩ ساله فرزند اسعد اهل کامیاران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این جوان را در محل کارش بازداشت کرده‌اند.

این منبع مطلع افزود: خانواده این جوان جهت اطلاع از سرنوشت وی به اداره اطلاعات کامیاران مراجعه اما نیروهای امنیتی پاسخی را در این رابطه به آنان نداده‌اند.

این منبع مطلع اظهار داشت: دانا قربانی برادرزاده حیدر قربانی، زندانی سیاسی اعدام شده است.

بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم آذرماه ١٤٠٠، حیدر قربانی، زندانی سیاسی کُرد اهل کامیاران بدون اطلاع خانواده و وکیلش در زندان سنندج اعدام شد.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه دانا قربانی اطلاعی در دسترس نیست.

همچنینن در خبری دیگر، روز یکشنبه بیست و یکم خردادماه، پدرام معینی، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در شهر بانه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

فرزام معینی برادر پدرام درباره بازداشت برادرش گفت: نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به دفتر کار پدرام در بانه یورش برده و او را بازداشت کردند.

آقای معینی افزود: نیروهای امنیتی پس از تفتیش دفتر کار پدرام برخی از وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه او را ضبط و با خود برده‌اند.

فرزام معینی درباره سرنوشت برادرش پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی اعلام کرد: علیرغم پیگیری‌ها، نهادهای امنیتی در بانه از ارائه پاسخی روشن در رابطه با سرنوشت پدرام امتناع می‌کنند.

پدرام معینی همچنین در تاریخ دوم مهرماه در جریان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شده بود.

این دانشجو پس از انتقال به بند ٢٤٠ زندان اوین با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

پدرام معینی از سوی بازپرسی دادسرای اوین به “اقدام علیه امنیت ملی کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در اعتراضات” متهم شده بود.

پدرام معینی ٣٨ ساله فرزند عزیزالله اهل سنندج است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید