اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، مرتضی حمزه حسینی، از زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) آزاد شد

مرتضی حمزه حسینی

مرتضی حمزه حسینی، از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، از زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) آزاد شد. او پیش‌تر به یک سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، مرتضی حمزه حسینی، اهل استان لرستان، ساکن شهرک بنفشه در استان البرز و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه)، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیرییک ساله خود بطور مشروط آزاد شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آزادی آقای حمزه حسینی پس از آن صورت گرفته که وی از مجموع حبس تعزیری یک ساله خود ۸ ماه و ۲۰ روز آن را سپری کرده بود و در نهایت با تائید درخواست آزادی بطور مشروط آزاد شد.”

لازم به اشاره است، مرتضی حمزه حسینی، در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱، به همراه برادر خود اکبر حمزه حسینی، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی در فردیس کرج، بازداشت و پس از انتقال به زندان رجایی شهر کرج و طی مراحل بازجویی و سپس تفهیم اتهام در دادسرای انقلاب به زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) منتقل شدند.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده این شهروندان، در بخش اول توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری۲ استان البرز از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) بررسی و حکم تبرئه آنها صادر شد اما در بخش دوم توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج، به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و هر یک به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم و پرونده آنها پس از ثبت اعتراض به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان البرز ارجاع و این حکم پس از اینکه این شهروندان مدتی را در بلاتکلیفی به سر برده بودند عینا تائید شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید