ساسان چمن أرا، جهت تحمل محکومیت حبس خود به دادسرای اوین احضار شد

ساسان چمن أرا

ساسان چمن‌آرا، هنرمند اهل ایلام جهت تحمل محکومیت حبس خود به دادسرای اوین احضار شد. این هنرمند پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲، ساسان چمن‌آرا، اهل ایلام مدرس موسیقی و خواننده جهت اجرای حکم حبس به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسری عمومی و انقلاب ناحیه ٣٣ تهران احضار شد.

بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه ١٤٠١، ساسان چمن‌آرا پس از ١٠٩ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به شیوه موقت تا اتمام رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

این هنرمند ٣٣ ساله به اتهام‌های ” اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “سید علی مظلوم” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

‌‌آقای چمن‌آرا طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل تعیینی محروم و فقط هنگام حضور در دادگاه به آن دسترسی داشته است.

وکیل این هنرمند قبل از جلسه دادگاه فقط یکبار به پرونده موکلش دسترسی داشته و در جلسه دادگاه فرصت و امکان دفاع نداشته است.

ساسان چمن‌آرا در تاریخ پانزدهم مهرماه به دلیل شرکت در اعتراضات بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و ٢١ روز در بازداشتگاه «یک الف» سازمان اطلاعات سپاه و ١٨ روز در بند «۲۰۹ زندان اوین» که متعلق به وزارت اطلاعات است، در بازداشت به سر برده بود.

این هنرمند طی مدت بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی قرار گرفته بود و پس از یکماه بازداشت یکبار تماس تلفنی یک دقیقه‌ای را با خانواده‌اش داشته بود.

آقای چمن‌آرا پس از اتمام بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل و در اعتراض به شرایط نگهداری و عدم دسترسی به دارو دست به اعتصاب غذا زده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید