آزادی فرهاد شیخی فعال کارگری با قرار کفالت از ندامتگاه مرکزی کرج

فرهاد شیخی

فرهاد شیخی فعال کارگری اهل شهر سقز و ساکن تهران با قرار کفالت تا پایان مراحل دادرسی از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۳،خردادماه ۱۴۰۲، فرهاد شیخی از فعالین کارگری و از اعضای سابق اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از تفهیم اتهام در دادسرای هشتگرد، با قرار کفالت موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲، از زندان رجایی شهر کرج به شعبه ششم بازپرسی دادسرای هشتگرد منتقل و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام شد. وی پیش از آزادی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بود.

فرهاد شیخی روز یکشنبه هفت خردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در هشتگرد کرج بازداشت و چندی بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

فرهاد شیخی در تاریخ اول بهمن‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، از این زندان به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

این فعال کارگری نهایتاً در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان آزاد شد.لازم به ذکر است که این فعال کارگری پیش‌تر نیز به خاطر فعالیت‌های صنفی و کارگری سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

فرهاد شیخی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شده بود.

فرهاد شیخی، روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ١٣٩٨ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی از بابت دو اتهام مجزا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرهاد شیخی در تاریخ ۱۳ مردادماه ١٣٩۸ در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری ۲ استان تهران برگزار و طی آن اتهام به «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به چهار ماه زندان و پنج ضربه شلاق (تعلیقی به مدت دو سال) محکوم شد.

دادگاه همچنین قرار منع تعقیب آقای شیخی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» را صادر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید