دادگاه ویژه روحانیت همدان: دو ماموستای اهل سنت در مجموع به ٢٣ سال حبس، تبعید و خلع دائم لباس روحانیت محکوم شدند

ماموستا ابراهیم کریمی و ماموستا لقمان امینی

ماموستا لقمان امینی به یازده سال حبس و ماموستا ابراهیم کریمی، به دوازده سال حبس خلع لباس و تبعید محکوم شدند . این حکم از سوی دادگاه ویژه روحانیت در همدان صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر ماموستا لقمان امینی، امام جمعه مسجد جامع چهاریارنبی سنندج و ماموستا ابراهیم کریمی ننله، امام جمعه مسجد جامع روستای ننله‌ی سنندج از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان به ٢٣ سال حبس، تبعید و خلع دائم لباس روحانیت محکوم شدند.

براساس حکم صادره، ماموستا لقمان امینی به ١١ سال حبس تعزیری، تبعید به اردبیل به مدت دو سال و خلع دائم لباس روحانیت و ‌ممنوعیت از خطبه جمعه محکوم شده و ماموستا ابراهیم کریمی ننله نیز به ١٢ سال حبس تعزیری، تبعید به بوشهر به مدت دو سال و خلع دائم لباس روحانیت و‌ ممنوعیت از خطبه جمعه محکوم شده است.

دادگاه ویژه روحانیت همدان این دو روحانی کرد را به “تبلیغ علیه نظام به نفع یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران و تحریک به بلوا و آشوب و حمایت از مردم و اعترضات خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی” متهم کرده است.

روز چهارشنبه هفدهم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های این دو روحانی کرد در دادگاه ویژه روحانیت همدان برگزار شد.

روز دوشنبه دهم بهمن‌ماه ١٤٠١، ماموستا لقمان امینی و ماموستا ابراهیم کریمی ننله به دلیل حمایت از خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی بدون ارائه حکم قضایی در جاده مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه سوم اسفندماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شدند.

اداره اطلاعات سنندج پس از بازداشت ماموستا ابراهیم کریمی ننله، با ضبط و انتشار ویدیوی این روحانی کُرد، او را مجبور به تقاضای بخشش از روحانیون وابستە بە حکومت کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید