تمدید قرار بازداشت ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان محبوس در کانون اصلاح و تربیت سنندج

مدرس‌گرجی

قرار بازداشت موقت ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان به مدت ١٠ روز دیگر تمدید شد. او به اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه رسانه‌های معاند تفهیم اتهام و بازجویی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲، قرار بازداشت موقت ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان که در کانون اصلاح و تربیت سنندج به سر می‌برد، به مدت ١٠ روز دیگر تمدید شد.

اردیبشهت‌ماه سال جاری، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج شکایت این فعال حقوق زنان علیه مأموران اداره اطلاعات کردستان دایر بر سلب آزادی اشخاص، محرومیت از حقوق مقرر در قانون اساسی، آدم‌ربایی، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی را رد و قرار منع تعقیب را برای مأموران اداره اطلاعات صادر کرده بود.

نهم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست “علیرضا فاریابی” به دلیل نبود دلایل و مدارک کافی شکایت خانم مدرس‌گرجی را رد کرده بود.

وکلای ژینا مدرس‌گرجی به دلیل انجام نشدن تحقیقات قضایی و بی‌توجهی به مدارک به قرار دادسرا اعترض کرده بودند و تقاضای نقض آن و اعلام نقایص تحقیقاتی را از دادگاه کیفری این شهر کردند.

این فعال حقوق زنان در تاریخ بیستم اردیبهشت‌ماه از سلول انفرادی کانون اصلاح و تربیت سنندج به بند عمومی منتقل شده بود.

خانم مدرس‌گرجی در این دوره از بازجویی‌ها با اتهام “نشر اکاذیب از طریق مصاحبه رسانه‌های معاند” روبه‌رو شده است.

روز دوشنبه بیست و یکم فروردین‌ماه، ژینا مدرس‌گرجی دوباره از سوی نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید