دادگاه انقلاب مهاباد، دو شهروند به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند

محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور

محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» جمعا به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،
روز پنج شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲، دو شهروند به نام‌های محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی (امیر اوجاقلو) جمعاً به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

دادگاه این دو شهروند را به «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» متهم کرده و براساس حکم صادره، محمد اسماعیلی به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و اسماعیل محمدپور به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

محمد اسماعیلی مهرماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

آقای اسماعیلی پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

اسماعیل محمودپور آبان‌ماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

آقای محمودپور بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل