گزارشی از آخرین وضعیت عثمان اسماعیلی، جلسه رسیدگی به اتهام‌های ایشان در دادگاه انقلاب سقز برگزار شد

عثمان اسماعیلی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های عثمان اسماعیلی، فعال کارگری در دادگاه انقلاب سقز برگزار شد. او از بابت اتهام‌هایی همچون “تبلیغ علیه نظام  و عضویت در جمعیت‌های معارض کشور (گروه باغی کومله)” به دفاع از خود پرداخته و این اتهام‌ها را رد کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز در دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار شد.

جلسه دادگاهی این فعال کارگری با حضور سه قاضی، “مصطفایی”، قاضی دادگاه انقلاب سقز، “جهانی”، مستشار قاضی دادگاه، قاضی اجرای احکام و وکیل تسخیری وی برگزار شد.

آقای اسماعیلی در جلسه دادگاه از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام ” و “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور (گروه باغی کومله)” به دفاع از خود پرداخته و این اتهامات را رد کرده است.

عثمان اسماعیلی سی‌ و یکم اردیبهشت‌ماه ابلاغیه برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات در تاریخ بیست و هشتم خردادماه در دادگاه انقلاب سقز دریافت کرده بود.

پیشتر، آقای اسماعیلی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز به “تبلیغ علیه نظام ” و “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور (گروه باغی کومله)” متهم شده بود.

روز دوشنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، عثمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.

روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه ١٤٠١، این فعال کارگری از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شد.

روز چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، عثمان اسماعیلی بدون ارائه حکم قضایی در خیابان “شهدا” سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک هفته از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید