دادگاه انقلاب تهران: رضا اکبری منفرد به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

رضا اکبری منفرد

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه‌ای رضا اکبری منفرد را به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم از بابت اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، رضا اکبری منفرد، فعال سیاسی و برادر مریم اکبری منفرد، پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، رضا اکبری منفرد از بابت اتهام (هواداری از سازمان مجاهدین خلق) به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

لازم به ذکر است، رضا اکبری منفرد، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، در تهران، توسط ماموران امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند قرنطینه زندان اوین منتقل و در حال حاضر در همانجا بسر می برد.

مریم اکبری منفرد، خواهر رضا اکبری منفرد، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۱۵ ساله خود در زندان است.

همچنین، دو بردار دیگر رضا اکبری منفرد در سالهای۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ به اتهام (ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق) توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شدند و احکام اعدام آنها اجرا شد.

همچنین عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد، برادر کوچک و خواهر دیگر رضا اکبری منفرد در سال ۱۳۶۷ و دوران اعدامهای گسترده در تابستان سال ۱۳۶۷ زندانیان سیاسی اعدام شدند.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، مریم اکبری منفرد، شکایتی به گروه کاری ناپدید شدگان قهری سازمان ملل تسلیم کرد و از آنان خواست جمهوری اسلامی را درباره اعدام برادر و خواهرش پاسخگو کنند.

گروه کاری سازمان ملل اخیرا ضمن به رسمیت شناختن عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد، بعنوان ۲ تن از مجموع بی شمار زندانیان اعدام شده در تابستان ۱۳۶۷ بعنوان ناپدیدشدگان قهری در نامه ای به دولت ایران خواستار انجام تحقیق در این زمینه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید