زندان مرکزی سنندج: انتقال هیمن مصطفایی جهت اجرای حکم اعدام به انفرادی / جان وی در خطر اعدام است

هیمن مصطفایی

هیمن مصطفایی، زندانی محکوم به اعدام علیرغم مخالفت شاکیان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان سنندج منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، هیمن مصطفایی، زندانی محکوم به اعدام اهل «کانی دینار» از توابع شهرستان مریوان، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفراد زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

قرار است حکم اعدام هیمن مصطفایی، در روز چهارشنبه هفته جاری سی و یکم خرداد ماه، در زندان مرکزی سنندج اجرا شود .

به گفته منابع مطلع از پرونده هیمن مصطفایی، شاکی این پرونده که خانواده ابراهیم محمدی، عضو کشته‌شده سپاه پاسداران در مریوان هستند، مخالفت خود را با اجرای حکم اعلام کرده‌اند. با این حال نهادهای حکومتی بر اجرای حکم اعدام این زندانی تاکیید دارند.

پیش‌تر ضمن اشاره به شکنجه شدید هیمن مصطفایی پس از اعتراضات داخل زندان سنندج در مهر ماه گذشته، وی در دهمین سال حبس خود، از سوی دادستان کل استان کردستان “تهدید به اجرای حکم اعدامش” شده است.

هیمن مصطفایی یازدهم اسفند ۱۳۹۱ به اتهام قتل یکی از اعضای سابق سپاه پاسداران به نام ابراهیم محمدی در مریوان بازداشت گردید و در دوران بازجویی تحت شکنجه ناچار به پذیرش قتل این عضو سپاه پاسداران شد.

این زندانی بعدها توسط دادگاه کیفری سنندج به اتهام قتل عمد به “قصاص” و به اتهام نگهداری اسلحه به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم گردید.

قابل ذکر است که نهادهای امنیتی سنندج خواهان گشوند پروندهای به اتهام محاربه برای هیمن مصطفایی بودند که این اتهام به دلیل نبود مدارک و ادله لازم توسط دیوان عالی کشور رد شد.

همچنین، وی خرداد ماه ١٣٩۶ برای مدتی جهت اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود که نهایتاً پس از تجمع اعتراضی مردم مقابل زندان مذکور و با کسب رضایت شاکی خصوصی، اجرای این حکم متوقف شد.

هیمن مصطفایی قبل از بازداشت برای مدتی عضو یکی از احزاب کردستانی اپوزسیون حکومت بوده و در جریان این پرونده سه شهروند دیگر به نامهای بیان کاکهخانی، هیوا دادآفرین و خلیل شیرزادی به اتهام شرکت در قتل ابراهیم محمدی بازداشت شده بودند که اعترافات اجباری آنها تحت عنوان “سوژه مرگ” در تاریخ نهم دی ۱۳۹۲ در شبکه پرس تی وی وابسته به نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی منتشر شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید