گزارش از آخرین وضعیت منصور دهمرده، شهروند «معلول جسمی بلوچ» و از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های زاهدان، (محکوم به اعدام)

منصور دهمرده

وضعیت جسمانی منصور دهمرده، در پی عفونت در اثر شکنجه وخیم گزارش شده است . با وجود بحرانی بودن وضعیت جسمانی این زندانی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان ایشان خودداری می کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت جسمانی منصور دهمرده شهروند بلوچ و معلول جسمی محبوس در بند ۹ زندان زاهدان که در ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اعدام محکوم شده بر اثر عفونت ناشی از زخم در ناحیه پا وخیم گزارش شده است.

به گفته یک منبع آگاه« از ناحیه پا در بالای زانوی منصور یک غده وجود داشته که در زمان بازداشت بر اثر شکنجه و ضرب و جرح ماموران امنیتی دچار زخم و خونریزی شده که به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی عامدانه مسئولین زندان هم اکنون عفونت کرده بطوری که راه رفتن برای او سخت شده است.»

منصور دهمرده متولد ۱۳۷۹ً فرزند امان الله با معلولیت جسمی، مجرد و شاگرد اتوبوس، در  روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، در زاهدان بازداشت شده بود. وی سه شنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۱، از شعبه دو کیفری دادگاه مجتمع‌ قضایی شهید نوری زاهدان واقع در بلوار بهداشت با اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده شده است.

گفتنی است نامبرده در زمان بازداشت به مدت ۱۰ روز تحت شکنجه شدید در بازداشتگاه اطلاعات قرار داشته به طوری که دندانها و بینی وی شکسته شده است. «منصور در دادگاه به قاضی گفته من فقط سه تا سنگ پرتاب کردم و یک لاستیک آتش زدم که قاضی در جواب وی گفته هر کسی بر علیه حکومت علی خامنه‌ای اعتراض کند به اعدام محکوم میشود». وی هم اکنون در بند (۹) زندان مرکزی زاهدان در شرایط دشواری بسر میبرد.

قابل ذکر است اخبار منتشر شده مبنی فاقد شناسنامه بودن منصور دهمرده نادرست است و نامبرده هیچگونه مشکل مدارک هویتی ندارد.حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید