آزادی موقت نظام الدین حوت و منصور حوت بعد از ۲۶۳ روز بازداشت از زندان مرکزی زاهدان

نظام الدین حوت و منصور حوت

نظام الدین حوت و منصور حوت، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، منصور حوت فرزند کمال خان و نظام الدین حوت فرزند لال محمد، شهروندان اهل شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی نظام الدین حوت و منصور حوت با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و این افراد باید ادامه روند دادرسی پرونده خود را سپری کنند.

لازم به اشاره است،‌ نظام حوت در تاریخ ۸ مهر ماه و منصور حوت هم در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان، منتقل و پس از حدود ۱۰ روز به بند ۲ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

اطلاع دقیقی در خصوص روند دادرسی به پرونده این افراد در دسترس نیست اما ادعا شده این افراد در مرحله بدوی دادرسی به اتهام (افساد فی الارض) در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱، به اعدام محکوم شدند و پس از اعلام فرجام خواهی در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱، پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به شعبه هم عرض، جلسه دادرسی به پرونده آنها برای تاریخ رسیدگی ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعیین شده بود.

لازم به اشاره است، منصور حوت و نظام الدین حوت، شاعر و از فعالان ادبی ساکن شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان هستند. نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید