زندان ارومیه: حاتم اوزدمیر، شهروند «تبعه ترکیه» توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شد

حاتم اوزدمیر

حاتم اوزدمیر، شهروند تبعه ترکیه از بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شده است. این زندانی سیاسی پیش‌تر به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود ولی حکم اعدام وی در دادگاه تجدیدنظر نقض شده بود. پرونده وی به شعبه هم عرض به جهت برسی مجدد در حال جریان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه دو تیرماه ۱۴۰۲، حاتم اوزدمیر، شهروند تبعه ترکیه از بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از احضار به دفتر افسر نگهبانی به نیروهای امنیتی تحویل داده شده است.

اسفندماه ١٤٠١، حکم اعدام حاتم اوزدمیر توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور به ریاست “قاسم مزینانی” نقض و پرونده وی جهت بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض در دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده است.

حاتم اوزدمیر فرزند عبدالرحمن از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان خوی به اتهام “بغی” به اعدام محکوم و این حکم روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفندماه ١٤٠٠ به صورت رسمی به این شهروند کُرد تبعه ترکیه در زندان ارومیه ابلاغ شده بود.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات حاتم اوزدمیر اواخر تابستان سال ١٤٠٠ در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی برگزار شده بود.

حاتم اوزدمیر، شامگاه یازدهم تیرماه سال ١٣٩٨ پس از درگیری مسلحانه میان نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران در مناطق مرزی چالدران بازداشت شده بود.

وی در جریان این درگیری مسلحانه به دلیل اصابت گلوله خمپاره بیهوش و پس از بازداشت به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده بود.

این شهروند تبعه ترکیه اواخر مردادماه سال ١٣٩٨ پس از دو ماه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید