بازداشت سه فعال محیط زیست توسط نیروهای امنیتی در کامیاران/ توپ‌باران کردن جنگل‌های مرتفع در استان کردستان از سوی سپاه پاسداران

محسن دادگر، سعید دادگر و یاسر صابری

سه فعال محیط زیست به نام‌های محسن دادگر، سعید دادگر و یاسر صابری توسط نیروهای سپاه پاسداران کامیاران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای تخیر سه فعال محیط زیست اهل کامیاران به نام‌های محسن دادگر، سعید دادگر و یاسر صابری که برای مهار آتش‌سوزی‌های کوهستان کوسالان به این منطقه مراجعه کرده بودند، حین بازگشت از سوی عناصر سپاه پاسداران ربوده شده‌اند.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: «سپاه پاسداران پس از متوقف کردن خودروی این افراد، اعلام کرده‌اند که تردد به منطقه کوهستانی کوسالان ممنوع است و بدون ارائه حکم قضایی این سه فعال محیط زیست را بازداشت کرده‌اند.»

این سه فعال محیط زیست پس از بازداشت به بازداشتگاه شهرام‌فر اطلاعات سپاه پاسداران در سنندج انتقال شده‌اند.

همچنین گزارش‌های دریافتی از ساکنان روستاهای منطقه هورامان، از ادامه حضور عناصر سپاه پاسداران در منطقه حفاظت شده محیط زیست کوسالان و تخریب این منطقه از طریق جاده سازی و ساخت یک پایگاه جدید نظامی در بلندی‌های این کوهستان حکایت دارد.

از روز بیست و دوم خرداد ماه، سپاه پاسداران به بهانه برگزاری رزمایش «محرم» در منطقه کوهستانی کوسالان در شهرستان سروآباد استان کردستان اقدام به توپ‌باران شدید این منطقه کرده است.

به دنبال توپ‌باران کوهستان کوسالان، عناصر سپاه پاسداران همچنین تعدادی از ارتفاعات جنگلی در روستاهای نزدیک مریوان را توپ‌باران کرده که سبب بروز آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های اطراف روستاهای بیلو، دره تفی، چور و برده ره‌شه شده است.

در برخی از این مناطق با وجود تلاش فعالان محیط زیست تا کنون این آتش‌سوزی‌ها مهار نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید