دادسرای عمومی و انقلاب مشهد: جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام علی آدینه زاده و مرضیه آدینه زاده، برگزار شد

علی آدینه زاده و مرضیه آدینه زاده

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام علی آدینه زاده و مرضیه آدینه زاده، در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، برگزار شد.  آقای آدینه زاده و دخترش از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه شش تیر ماه ۱۴۰۲، علی آدینه زاده و فرزند وی مرضیه آدینه زاده، توسط محسن واحدیان عظیمی، بازپرس شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تفهیم اتهام شدند.

این شهروندان در تاریخ ۲۶ خرداد ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها در تاریخ ۳۰ خرداد ماه با قید وثیقه آزاد شدند.

خسرو علی کُردی، وکیل مدافع متهمان این پرونده ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی نوشت:”روز سه شنبه شش تیرماه، پرونده ای با عنوان اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» علیه موکلینم، علی آدینه زاده و مرضیه آدینه زاده، در شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ثبت شد.”

لازم به اشاره است، علی آدینه زاده و فرزند وی مرضیه آدینه زاده، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، به همراه رضا آدینه زاده و گلدسته حسینی که از اعضای خانواده ابوالفضل‌ آدینه زاده، نوجوان جان باخته در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ هستند توسط نیروهای امنیتی در میان راه در مشهد مرکز استان خراسان رضوی بازداشت و برای بازجویی و تشکیل پرونده قضایی به زندانهای شیروان و بجنورد منتقل و در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، به قید وثیقه ای به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

پیشتر هم در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، علی آدینه زاده، با دریافت ابلاغیه ای کتبی جهت بارپرسی و تفهیم اتهام به شعبه ۱ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج از توابع استان خراسان شمالی احضار شده بود.

ابوالفضل آدینه زاده، در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری، جان خان خود را از دست داد و به گفته نزدیکان وی کشته شدن این نوجوان ۱۶ ساله پس از شلیک مستقیم گلوله از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید