بازداشت دو شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی در زاهدان

عصمت الله ریگی مرام و قاسم ریگی مرام (بسم الله)

دو شهروند بلوچ به نام های عصمت الله ریگی مرام و برادرش، قاسم ریگی مرام (بسم الله) توسط نیروهای امنیتی در شهر زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، عصمت الله ریگی مرام به همراه برادرش، قاسم ریگی مرام (بسم الله) اهل منطقه کوثر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت شدند.

براساس این گزارش، بازداشت شهروندان مذکور هنگامی صورت گرفت که آنها بنری از مولوی عبدالحمید ـ امام جمعه اهل سنت زاهدان را در میدان کوثر شهر زاهدان برافراشته بودند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع در خصوص چگونگی بازداشت این ۲ شهروند اهل سنت یک منبع مطلع عنوان کرد:”روز پنجشنبه ۱ تیرماه،  که تعدادی از جوانان زاهدانی بنر مولوی عبدالحمید را در میدان کوثر نصب کرده بودن پلاک خودرو عصمت توسط دوربین ثبت شده و نیروهای امنیتی روز یکشنبه با یورش به منزل وی او را بازداشت میکنند قاسم برادر کوچکتر عصمت الله که پیگیر کارهای او شده بود بعد از مراجعه به ستاد خبری اطلاعات جهت اطلاع از وضعیت برادرش او نیز بازداشت میشود و هم اکنون هیچ اطلاعی از وضعیت شان در دسترس نیست.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری و روند حقوقی پرونده عصمت الله ریگی مرام و قاسم(بسم الله) ریگی مرام، اطلاعی حاصل نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید