دادگاه تجدیدنظر استان گیلان: محکومیت دو سال و یک روز زندان همایون خانلری، شهروند بهایی عینا تایید شد

همایون خانلری

دادگاه تجدیدنظر استان گیلان با صدور دادنامه ای، حکم صادره علیه همایون خانلری، شهروند بهایی را عینا تائید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب رشت به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت های آموزش مغایر با شرع مقدس اسلام به دو سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، همایون خانلری، شهروند بهایی ساکن رشت مرکز استان گیلان، توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، به تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری، جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”مبنی تشکیل این پرونده بر علیه آقای خانلری کتب آموزشی کودکان و سایر جزواتی و اوراقی بوده که مربوط به دیانت بهایی، بوده و در مجموع این موارد از منظر بازپرس، بازجو و قاضی در دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر تحت عنوان جرم یاد شده و حکم صادره توسط دادگاه بدوی عینا در شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان تائید شده است.”

در بخشی از دادنامه صادره توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان آمده است:”نامبرده در (اغتشاشات اخیر)، از طریق فضای مجازی به تحریک دیگران جهت (جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام) پرداخته است که دلالت بر انگیزه متهم به برهم زدن (امنیت کشور و براندازی نظام شیعه) دارد.

لازم به اشاره است، همایون خانلری، در مرحله بدوی توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت های آموزش مغایر با شرع مقدس اسلام) به تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به مدت ۱۰ سال و همچنین به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

همایون خانلری، در تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات رشت و طی مراحل بازجویی و تفهیم در تاریخ ۲۷آذرماه  ۱۴۰۱ طی تماس تلفنی به خانواده اطلاع داده بود که به زندان لاکان رشت منتقل و در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع ۲ فقره سند ملکی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید