بازداشت میلاد ارسنجانی توسط نیروهای امنیتی در ملارد

میلاد ارسنجانی

نیروهای امنیتی در ملارد، میلاد ارسنجانی زندانی سیاسی سابق را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. منزل پدری این زندانی سیاسی سابق در پی بازداشت او تفتیش و برخی از وسایل شخصی او را نیز با خود برده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲، میلاد ارسنجانی، فعال مدنی و از زندانیان سیاسی پیشین، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این فعال مدنی پیش از این هم طی سه مرحله توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و با پرونده سازی قضایی مواجه شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت اخیر این زندانی سیاسی گفت :”ماموران امنیتی صبح روز با یورش به منزل پدری میلاد ارسنجانی، پس از تفتیش منزل توقیف گوشی تلفن همراه این فعال مدنی، سپس وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهام یا اتهاماتی که منجر به بازداشت میلاد ارسنجانی شده اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، میلاد ارسنجانی، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در غرب استان تهران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین سپس به بازداشتگاه اطلاعات فراجا واقع در آگاهی مرکزی تهران منتقل و مجددا در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱، به زندان اوین بازگردانده شد و پس از اتمام مراحل بازپرسی و تشکیل پرونده به زندان تهران بزرگ منتقل و اواسط اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از صدور منع تعقیب از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

میلاد ارسنجانی، برای نخستین بار، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، به اتهام (پناه دادن به یکی از مصدومان این تجمعات که جراحات گلوله او را درمان کرده بود) توسط ماموران امنیتی  بازداشت و در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به ریاست قاضی برجسته، به اتهامات (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین به رهبری) هم به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به او در زندان تهران بزرگ ابلاغ شد. میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، در راستای آزادسازی زودهنگام زندانیان آزاد شده بود.

وی مجددا، در تاریخ ۱۲آبان ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی به زندان تهران بزرگ منتقل شد اما در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۰ مجددا از زندان تهران بزرگ برای بازجویی های تکمیلی به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شد و در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۰ به بند قرنطینه زندان تهران بزرگ بازگرداند شد و در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، پس سپری کردن حبس تعزیری ۹ ماهه خود از تیپ ۲ زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید