آزادی فرزانه ناظران پور، زندانی سیاسی تحت نظارت قضایی «پابند الکترونیکی» از زندان اوین

فرزانه ناظران پور

فرزانه ناظران پور، زندانی سیاسی، تحت نظارت قضایی «پابند الکترونیکی» از زندان اوین آزاد شد.  او در مجموع به ۱۰ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲، فرزانه ناظران پور، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، در حالی دو ماه و سه روز از حبس تعزیری خود را سپری کرد با نصب پابند الکترونیکی تحت نظارت قضایی آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی فرزانه ناظران پور، در حالی صورت گرفته که وی با محدودیت حرکتی تا شعاع ۱۰۰ متر از خانه خود مواجه است.

در حالی که فرزانه ناظران پور، در زندان اوین، دوران حبس خود را سپری می کرد اداره آموزش و پرورش، علاوه بر قطع حقوق این فعال صنفی فرهنگیان، بیمه درمانی وی را هم قطع کرده بود.

لازم به اشاره است، این فرهنگی ساکن استان تهران، پس از طی مراحل دادرسی توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) محکوم و در تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برای پسری کردن دوران حبس خود به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین( مقدس) مراجعه و پس از بازداشت به آن زندان منتقل شده بود.

همچنین، مبنی تشکیل این پرونده بر علیه فرزانه ناظران پور، انتشار پستهایی بوده که وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده بود.

جزئیات بیشتری در خصوص مصادیق حقوقی اتهامات و روند حقوقی پرونده فرزانه ناظران پور در دسترس نیست. / به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید