دادگاه انقلاب ایلام: بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان اعتراض های «زن، زندگی، آزادی» به ٩ سال حبس محکوم شد

بابک کریمی

بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان اعتراض های «زن، زندگی، آزادی» توسط دادگاه انقلاب ایلام بابت اتهام هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی و توهین به خامنه‌ای و توهین به خمینی به ٩ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان اعتراض های  «زن، زندگی، آزادی» در ایوانغرب از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به ٩ سال حبس محکوم شد.

براساس حکم صادره، این معترض به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبر حکومت ایران” به دو سال حبس و “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران” به دو سال حبس محکوم شده است.

این حکم روز شنبه دهم تیرماه به صورت رسمی به آقای کریمی ابلاغ شده است.

جلسه رسیدگی به اتهام های این معترض در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالجاری در شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام برگزار شده بود.

بابک کریمی در تاریخ سی‌ام شهریورماه ١٤٠١ در جریان خیزش انقلابی در ایوانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی ایلام آزاد شده بود.

این شهروند طی مدت بازداشت در اعتراض به تمدید قرار بازداشت موقت و عدم رسیدگی پرونده‌‌اش دو بار دست به اعتصاب غذا زده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید