صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

صادق زیباکلام

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاعاز زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، پس از محاکمه در دادگاه، به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

براساس این گزارش، پرونده مذکور در پی انتشار و ابراز نظرهایی که این استاد دانشگاه در خصوص مسمومیت های سریالی دانش آموزان در صفحات مجازی خود از جمله در توئیتر منتشر کرده بود.

لازم به اشاره است، در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، صادق زیبا کلام و آذر منصوری، پس از شکایت دادستان تهران با پرونده سازی و ارجاع پرونده آنها به دادگاه مواجه شده بودند.

صادق زیباکلام، پیش از این هم اوایل آذرماه ۱۴۰۱، در خصوص اظهار نظر و انتشار توئیتهایی پیرامون اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، جهت ارائه پاره ای از توضیحات به دادستانی تهران احضار و مورد تفهیم اتهام قرا گرفت و اویل دی ماه ۱۴۰۱، قرار منع تعقیب وی از سوی شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران صادر و در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱،‌ علی صالحی، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای صادق زیباکلام، پس از تشکیل جلسه تفهیم اتهام وی در دادسرای تهران خبر داده بود.

صادق زیباکلام، پیش از این هم به دفعات در پی ابراز نظر و با انتشار دیدگاه های سیاسی عقیدتی خود در فضای مجازی و یا در میان افرادی که در سخنرانی های وی حضور داشتند با احضار، ارعاب و پرونده سازی مواجه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید