افسانه بایگان هنرمند سینما و تلویزیون، در پی شکایت دادستان تهران احضار شد

افسانه بایگان

افسانه بایگان، هنرمند سینما و تلویزیون، در پی شکایت دادستان تهران احضار شد. این بازگیر سینما در صفحه شخصی خود نوشته است من به دلیل:«در معرض عموم قرار دادن شیئی بر خلاف عفت و اخلاق عمومی» از سوی دادستان احضار شده ام.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲، افسانه بایگان، هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون، ساکن تهران، در پی شکایت دادستان تهران و تشکیل پرونده قضایی بر علیه وی مرتبط با «کشف حجاب» در شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری ۲ تهران محاکمه خواهد شد.

این هنرمند سینما و تلویزیون، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود پیرامون تشکیل این پرونده نوشت:”دو ماه قبل برای دیدن تئاتر«کافه عاشقی»در سالن اجرای شهرزاد شرکت کردم در حالیکه کلاهی بر سر داشتم که بخش عمده ای از سرم را پوشانده بود و تنها کمی از مو و گردنم دیده می شد و در پی آن من متهم شدم به «در معرض عموم قرار دادن شیئی بر خلاف عفت و اخلاق عمومی» مستند به ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی. فلدا، نتیجه میگیریم که بنده در این تعبیر در حد یک شیئی بررسی میشوم.”

افسانه بایگان در ادامه همچنین نوشت:”در کیفر خواست نوشته اند مجازات مندرج در تبصرهٔ ماده۶۳۸برای من کم است و برخورد شدید ضرورت دارد، چرا چون یک هنرمندم. پرونده بنده را به شعبهٔ ۱۰۸۸ارجاع دادند یعنی همان شعبه ای که‌ یک قاضی را از محتمع قضایی بعثت برای ساعاتی به مجتمع قضایی ارشاد می آورند تا چند رأی سنگین بدهد و بازگردد. شنبه ۱۷تیر ماه ساعت۸صبح در دادگاه حاضر خواهم شد.”

لازم به اشاره است، افسانه بایگان، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، پس از حضور در یک مراسمی بدون «حجاب اجباری» با پرونده سازی از سوی قوه قضائیه مواجه و با اتهامات«کشف حجاب» و «تشویش اذهان عمومی» مورد تفهیم قرار گرفت و سپس پرونده وی به شعبه دادسرای ارشاد در تهران ارجاع شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید