ضرب و جرح مهدی فتحی معلم و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

مهدی فتحی

مهدی فتحی، معلم و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرايم مورد ضرب و جرح قرار گرفت. او از طرف متهمان (حمله مسلحانه شاهچراغ) مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، مهدی فتحی، فعال صنفی فرهنگیان و زندانی سیاسی، بر اثر عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان عادل آباد شیراز، در پی ضرب جرح از طرف محکومان پرونده (حمله مسلحانه شاهچراغ)، از ناحیه بینی با شکستگی مواجه و از ناحیه گردن و کمر هم ۱۲ بخیه خورده است. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری ۵ساله خود است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه چهار زندانی محکوم به اعدام از بابت پرونده (حمله مسلحانه شاهچراغ) در بند سبز زندان عادل آباد بدون رعایت اصل تفکیک جرائم با مهدی فتحی، فعال صنفی فرهنگیان و زندانی سیاسی هم بند هستند در پی بروز درگیری فیزیکی بین این افراد و مهدی فتحی، این فعال صنفی فرهنگیان از ناحیه بینی با شکستگی مواجه شده و از نواحی گردن و کمر هم به علت ضربه هایی که با رحل قرآن به او وارد شده ۱۲ بخیه خورده است و پس از آن مهدی فتحی به بند دارالقرآن زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

همچنین، پیشتر هم مهدی فتحی و سایر زندانیان سیاسی در خصوص حضور این ۳ زندانی محکوم به اقدامات مسلحانه که جز جرائم بسیار خشن است در میان زندانیان سیاسی و حتی سایر جرايم با رئیس حفاظت زندانی، رئیس زندان و سایر مسئولان صحبت کرده بودند.

لازم به اشاره است، مهدی فتحی، در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین رهبری) و (توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی) هم در مجموع به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شد. پس از اتمام مراحل دادرسی، و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل ۵ سال از مجموع این حبس برای وی لازم به اجرا شد.

پس از اتمام مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مهدی فتحی به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بدون ذکر علت، بازداشت و برای سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری هشت ساله خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید