سپاه پاسداران: بازداشت های گسترده در کردستان احراز هویت شش بازداشتی در اشنویه

ازداشت های گسترده در کردستان

نیروهای امنیتی در اشنویه شمار زیادی از شهروندان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند، هنوز از دلایل بازداشت همزمان و گسترده این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۸ تیرماه ١۴٠٢، در پی ادامه دستگیری‌های گسترده اخیر، نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در شهر اشنویه اقدام به بازداشت شمار زیادی از شهروندان این شهر کردند.

بر اساس این گزارش هویت افراد بازداشت شده، خضر عبدالهی، آرام شعبان، سلیمان گلوانی، عثمان حمزه‌زاده، عبدالکریم کاکول و فخرالدین پودات از جمله کسانی هستند که هویت آن‌ها احراز شده است.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی بامداد یک‌شنبه سلیمان گلوانی از اعضای خانواده‌های دادخواه و برادر سلام گلوانی از جانباختگان جنبش اعتراضی ژینا در اشنویه را با خشونت و ضرب و جرحبازداشت کرده‌اند.

ساعت سه بامداد نیز این نیروها در روستای حسن‌نوران از توابع اشنویه نیز یکی از فعالین مدنی و از زندانیان سیاسی سابق این شهر را به نام عبدالکریم کاکول ۳۶ ساله بازداشت کرده‌اند.

هم‌زمان نیز اقدام به بازداشت آرام شعبان و خضر عبدالهی امیرآباد ۵۰ ساله و هر دو اهل اشنویه، عثمان حمزه‌زاده اهل روستای “کوروش آباد” (قوروشاوی) و فخرالدین پودات اهل روستای “بطریان” کرده‌اند.

تاکنون از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید