بازداشت چهار شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی در استان سیستان و بلوچستان

بازداشت

نیروهای امنیتی در لیردف شهرستان جاسک از توابع استان سیستان و بلوچستان، سه شهروند بلوچ را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین، اویس ریگی، توسط نیروهای امنیتی در شهر زاهدان، بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، امین مبارکی، عزیز مندلی و خالد درزاده توسط نیروهای امنیتی در لیردف شهرستان جاسک از توابع استان سیستان و بلوچستان، بازداشت شدند.

براساس این گزارش، بازداشت این شهروندان، توام با رفتار خشونت بار نیروهای امنیتی و ضرب و جرح آنها همراه بوده است.

همچنین، در این گزارش، اعلام شده که این افراد در شهر لیردف در حال سوخت گیری بودند که به همراه ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.

علیرغم گذشت، بیش از ۲ روز از تاریخ دستگیری امین مبارکی، عزیز مندلی و خالد درزاه و پیگیری های صورت گرفته از طرف خانواده های این شهروندان، اما زا وضعبت، نام ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

در خبری دیگر، ظهر شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲، اویس ریگی، فرزند سلیم، اهل و ساکن شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع اعلام در خصوص چگونگی بازداشت اویس ریگی اعلام شده:”در حایل که این نوجوان ۱۶ ساله، بعد از نماز ظهر از مسجد خارج شده و به سمت خانه خود در حال حرکت بود در جریان تجمع اعتراضی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.”

تا لحظه تنظیم این خبر، اطلاع جدیدی از وضعیت اویس ریگی حاصل نشده است. / کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید