دادگاه کیفری اشنویه: اعتراض های سراسری١٤٠١ دو معترض در مجموع به یک سال و ٩ ماه حبس محکوم شدند

مهران حسن‌زاده و مبین رسولتاب

دو معترض به نام های مهران حسن‌زاده و مبین رسولتاب، اهل یکی از روستاهای اشنویه که پیش‌تر اعتراض های زن، زندگی، آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس محاکمه شده بودن از سوی دادگاه کیفری این شهر در مجموع  به یک سال و ٩ ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران حسن‌زاده و مبین رسولتاب، دو معترض اهل روستای «گردکاشان» از توابع اشنویه از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو این شهرستان به یک سال و ٩ ماه حبس محکوم شدند.

براساس حکم صادره، مبین رسولتاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به یکسال حبس و مهران حسن‌زاده نیز به همین اتهام به ٩ ماه حبس محکوم شده است.

این حکم در تاریخ بیست و پنجم خردادماه سال جاری به این دو جوان ابلاغ شده است.

این دو معترض روز چهارشنبه ششم مهرماه ١٤٠١ به اتهام شرکت در اعتراض های زن، زندگی، آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه هفتم مهرماه ١٤٠١ به زندان ارومیه منتقل شده بودند.

این دو جوان در تاریخ هشتم آبان‌ماه ١٤٠١ به زندان اشنویه منتقل و مهران حسن‌زاده در تاریخ نهم آبان‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شده بود و مبین رسولتاب نیز در تاریخ پانزدهم آبان‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید