اداره اطلاعات: احضار و بازجویی از دو ماموستای اهل سنت در پیرانشهر

ماموستا سید جمال‌الدین واژی و ماموستا شریف محمودپور

ماموستا سید جمال‌الدین واژی و ماموستا شریف محمودپور، از امامان جمعه پسوه پیرانشهر به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، ماموستا سید جمال‌الدین واژی به دلیل شرکت در مراسم ختم عادل مهاجر و لقمان آجی، از اعضای حزب دمکرات که بامداد جمعه شانزدهم تیرماه در اقلیم کردستان عراق توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران ترور شدند، به اداره اطلاعات پیرانشهر احضار و پس از چهار ساعت بازجویی آزاد شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: روز دوشنبه نوزدهم تیرماه، ماموستا شریف محمودپور به دلیل شرکت در مراسم ختم موسی اسماعیلی، شهروند بازداشتی اهل پسوه که در زیر شکنجه مأموران اداره اطلاعات ارومیه جان خود را از دست داده بود، به اداره اطلاعات پیرانشهر احضار و پس از سه ساعت بازجویی آزاد شده بود.

شامگاه دوشنبه سوم بهمن‌ماه ١٤٠١، ملا سید جمال‌الدین واژی بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

شامگاه دوشنبه سوم بهمن‌ماه ١٤٠١، ماموستا شریف محمودپور پس از قرائت بیانیه علما و روحانیون شهرستان پیرانشهر و حومه در خصوص اعدام‌ها، بازداشت‌های خود سرانه، شکنجه زندانیان و صدور احکام کیفری برای آنان، بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه بیست و سوم بهمن‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید