گزارشی از آخرین وضعیت مریم حاجی حسینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

مریم حاجی حسینی

مریم حاجی حسینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از حق درمان و دریافت خدمات پزشکی محروم است. او که در حال سپری نمودن محکومیت ۱۰ ساله حبس خود می باشد، در مراحل بازجویی دچار آسیب‌دیدگی جدی شده و مسئولان از اعزام وی به بهداری و بیمارستان خارج از زندان خوددآری می کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲، مریم حاجی حسینی، مهندس پلیمر، عضو بنیاد ملی نخبگان، مخترع و از برندگان جشنواره علمی خوارزمی،‌ زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در حالی محکومیت حبس تعزیری ۱۰ ساله خود را سپری می کند که از حق دریافت خدمات پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان، محروم است.

این زندانی سیاسی امنیتی، در دوران بازجویی به مدت ۱۸۰ روز در سلول انفرادی، محبوس بوده است. تاندون دست راست این زندانی سیاسی در زندان دچار کشیدگی و آسیب جدی شده است.

یک منبع مطلع و نزدیک به این زندانی گفت:”پس از آنکه از اوایل بهمن ماه ۱۴۰۱، تاندون دست راست این زندانی سیاسی در زندان دچار کشیدگی و آسیب جدی شد پس از طی روندی طولانی خانم حاجی حسینی برای انجام عمل جراحی به مرخصی کوتاه مدت اعزام و پس از اتمام جراحی بدون تکمیل مراحل درمانی به زندان بازگردانده شد و با توجه به اینکه نیاز به ویزیت و بررسی محل جراحی توسط پزشک متخصص اوتوپد بوده و این کار صورت نگرفته این زندانی سیاسی درخواستی را برای اعزام به بیمارستان به مسئولان زندان داد اما با درخواست او مخالفت شده و از درمان محروم است.”

لازم به اشاره است، مریم حاجی حسینی، اواخر شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در تهران، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی های فشرده و محرومیت از حق دسترسی به وکیل، در فروردین ماه ۱۳۹۹، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مریم حاجی حسینی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، محاکمه و در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۹، از بابت اتهامات (فساد فی‌الارض) و (جاسوسی برای اسرائیل)، به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور و نقض این حکم پس از تشکیل جلسه دادرسی مجدد این حکم به ۱۰ سال حبس تعزیری و رد مال تغییر کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید