پایان اعتصاب غذا و آزادی موقت حسین یزدی، با تودیع قرار وثیقه از زندان دستگرد اصفهان

حسین یزدی

حسین یزدی، پس از اتمام بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد و به اعتصاب غذای خود پایان داد. صبا یزدی دختر حسن یزدی ضمن اعلام آزادی پدرش نوشت: «همین الان پدرم، حسین یزدی، با تودیع وثیقه آزاد شد. به علت اعتصاب غذا از روز اول بازداشت و بیماری‌های زمینه‌ای، او از بدو آزادی تحت درمان قرار می‌گیرد.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، حسین یزدی، روزنامه‎نگار و فعال رسانه‌ای، محبوس در زندان دستگرد اصفهان، پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه، آزاد و به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

این فعال سانه‌ای از تاریخ ۱۳ تیر ماه سال جاری در بازداشت به سر می‌برد. حسین یزدی، پیش‌تر هم با پرونده سازی قضایی مواجه شده بود.

براساساین گزارش، آزادی، حسین یزدی، بطور موقت و با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و این روزنامه نگار، برای بررسی وضعیت جسمانی با توجه به چندین روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شده و باید در انتظار ابلاغیه تشکیل جلسه دادرسی یا بازپرسی خود باشد.

لازم به اشاره است، حسین یزدی، در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان و تفهیم اتهام، بازداشت و به زندان منتقل و در اعتراض به بازداشت و پرونده سازی اعتصاب غذا کرده بود.

حسین یزدی، پیش‌تر هم در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل وی در اصفهان، بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱، به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد اما در پی مخالفت قاضی دادگاه با تبدیل قرار قضایی پرونده وی به وثیقه بطور بلاتکلیف در زندان بسر می برد.

این روزنامه نگار و فعال سیاسی، با آغاز مراحل دادرسی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان، به تحمل حبس تعزیری، ۲ سال منع خروج از کشور، ابطال گذرنامه و الزام به شرکت در کلاسهای مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم و حکم صادره به وی در زندان دستگرد اصفهان ابلاغ شد اما در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از اعمال بخشنامه (عفو) قوه قضائیه از زندان دستگرد اصفهان، آزاد شد.
حسین یزدی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید