ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی، پس از تحمل بیش از ۱۰ سال حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

ابوالقاسم فولادوند

ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از تحمل بیش از۱۰ سال حبس از زندان آزاد شد. او در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، ابوالقاسم فولادوند، ساکن محله کرشته واقع در شهرستان شهریار، پس از تحمل بیش از ۱۰ سال حبس تعزیری، آزاد شد.
این فعال سیاسی، از بابت اتهام های مرتبط با «سازمان مجاهدین خلق» به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی گفت:”آزادی آقای فولادوند در استای اعمال بخشنامه قوه قضائیه که از ان تحت عنوان (عفو موردی) یاد می شود صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، ابوالقاسم فولادوند، در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۲، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق) به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (توهین به رهبری) به تحمل دو سال حبس تعزیری، از بابت اتهام (شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و با مصداق اتهامی اخلال در نظم عمومی) هم به تحمل به یک حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عینا تائید به ابوالقامس فولادوند، ابلاغ شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم)، تحمل اشد مجازات از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق) به میزان ۱۵ سال حبس تعزیری برای ابوالقاسم فولادوند لازم به اجرا شد.

ابوالقاسم فولادوند، در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۲، در شهرستان شهریار، به اتهام (هواداری از سازمان مجاهدین خلق) دستگیر و بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل و سپس در شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، تفهیم اتهام و پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، ارجاع شده بود.

این فعال سیاسی، پیشتر هم در دهه ۶۰ خورشیدی، از بابت فعالیتهای سیاسی خود به اتهام (هواداری از سازمان مجاهدین خلق) به تحمل یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم و دوران حبس خود را در زندانهای قزلحضار کرج و جمشیدیه سپری کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید