زندان اوین: عدم دسترسی به خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت زهره صیادی

زهره صیادی

زهره صیادی، زندانی سیاسی که دوران محکومیت یک ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند، علیرغم ابتلا به بیماری سرطان روده، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهره صیادی، زندانی سیاسی در زندان اوین از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. او در حال سپری کردن محکومیت یک ساله خود می باشد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی در خصوص آخرین وضعیت این زندانی سیاسی گفت: “خانم صیادی از بیماری سرطان روده رنج میبرد و از رسیدگی پزشکی مناسب محروم است. مسئولان بهداری زندان تنها به تزریق یک آمپول برای زهره بسنده می کنند. عدم استمرار در روند درمان به گسترش بیماری وی انجامیده است. در سایه سنگ اندازی مسئولان، تاکنون گواهی عدم تحمل حبس برای این زندانی سیاسی صادر نشده است.”

زهره صیادی در آذرماه ۱۳۹۸ توسط ماموران امنیتی در شهرک اندیشه تهران بازداشت و در دی ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

وی سال گذشته توسط مرجع قضایی به یک سال حبس محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این زندانی سیاسی نهایتا در تاریخ نهم خردادماه امسال جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

زهره صیادی، شهروند ساکن تهران و فارغ التحصیل رشته ادبیات است که پیش از دستگیری در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌ سرپرست، کودکان بی‌ شناسنامه و سواد آموزی به زنان و کودکان بی‌ سرپرست نیز فعالیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید