سوری بابایی چگینی و محمدرضا مراد بهروزی توسط نیروهای امنیتی «لباس شخصی» در قزوین بازداشت شدند

سوری بابایی چگینی و محمدرضا مراد بهروزی

سوری بابایی چگینی و محمدرضا مراد بهروزی، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود سحرگاه روز جاری توسط نیروهای امنیتی «لباس شخصی» در قزوین بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲، سوری بابایی چگینی و محمدرضا مراد بهروزی، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در قزوین بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفت: «صبح مامورین امنیتی برای بار چندم به خانه آقای بهروزی حمله ور شده و با شکستن دستگیره در وارد خانه شدند و به طور وحشیانه‌ای این زوج را بازداشت و دو عد گوشی آن ها را نیز ضبط و با خود برده اند. ».

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام های مطروحه علیه این زوج بازداشتی اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به اشاره است، سوری بابائی چگینی، در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی استان البرز در منزل برادرش بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگان‌های امنیتی در استان قزوین منتقل و سپس به زندان چوبیندر در آن استان منتقل و در دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، سوری بابائی چگینی، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان چویندر مرکزی استان قزوین، آزاد شد.

محمدرضا مراد بهروزی، از بابت پرونده دوم خود هم در پی حمایت از جنبشهای مدنی زنان(کمپین نه به حجاب اجباری)، در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان قزوین، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی در مرحله بازپرسی با اتهام (ترغیب مردم به اعمال منافی عفت) تفهیم اتهام و سپس در مرحله دادرسی توسط دادگاه کیفری ۲ استان قزوین به تحمل ۱۰ ماه تعزیری و از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) هم به تحمل ۸ ماه و ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم شد ولی چندی بعدی حکم تبرئه وی از بابت اتهام (نشر اکاذیب) تبرئه شد.
روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲، محمدرضا مراد بهروزی و همسر وی سوری بابایی چگینی، زوج فعال مدنی، ساکن شهرک محمدیه از توابع استان قزوین، پس از محاکمه در شعبه سه دادگاه انقلاب استان قزوین، در مجموع به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید