حکم سه فعال کارگری از سوی دادگاه انقلاب سنندج صادر شد

کمال کریمی، خبات محمودی و شادمان عبدی

دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی کمال کریمی، خبات محمودی و شادمان عبدی سە فعال کارگری اهل سنندج را بە ترتیب بە ٩ ماه، یک سال و نیم و سە سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی کمال کریمی، خبات محمودی و شادمان عبدی سە فعال کارگری اهل سنندج را به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی و تشکیل گروه غیر قانونی در ایران» بە ترتیب بە ٩ ماه، یک سال و نیم و سە سال حبس تعزیری محکوم کرد.

حکم صادرە علیە آقایان کریمی و محمودی بە مدت دو سال و حکم زندان آقای عبدی بە مدت دو سال و نیم بە تعلیق درآمدە است.

احکام صادره  علیە این سە فعال کارگری در حالی است که نامبردگان شب ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری، حین دیدار و دلجویی از خانواده هومن عبداللهی از جانباختگان انقلاب ژینا در سنندج، بهمراه جمعی دیگر از فعالین کارگری و مدنی از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات کردستان در سنندج بازداشت شدند.

خبات محمودی، روز نهم خردادماه با قرار وثیقە سنگین یک میلیارد تومانی و کمال کریمی روز دهم خردادماه با وثیقە پانصد میلیون تومانی و نهایتا شادمان عبدی، روز شانزدهم خردادماه ١٤٠٢ با وثیقە پانصد میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید