دادگاه انقلاب تهران: شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی برای مجید توکلی، زندانی سیاسی سابق

مجید توکلی

مجید توکلی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراض های سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب تهران به به شش سال حبس و از بابت مجازات های تکمیلی محکوم شد. او پیش‌تر به اتهام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید توکلی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراض های سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به شش سال حبس و از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی، دو سال ممنوعیت اقامت در تهران و دو سال منع خروج از کشور محکوم شد.

بر اساس این حکم، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر و امروز سه شنبه بیست و هفتم تیرماه به وکیل مدافع آقای توکلی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به تحمل پنج سال زندان محکوم شد. وی همچنین از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی، دو سال ممنوعیت اقامت در تهران و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص آقای توکلی قابل اجرا خواهد بود.

در تاریخ بیست و چهارم تیرماه امسال، آخرین جلسه رسیدگی به اتهام های مجید توکلی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

مجید توکلی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق در تاریخ یکم مهر ماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و هشتم  آذر ماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید