بازداشت و بلاتکلیفی مولوی عبدالمجید مرادزهی، علیرغم گذشت بیش از ۱۷۰ روز از تاریخ دستگیری

مولوی عبدالمجید مرادزهی

مولوی عبدالمجید مرادزهی، شهروند اهل سنت علیرغم گذشت بیش از ۱۷۰ روز از تاریخ بازداشت همچنان به صور ت بلاتکلیف در بازدشتگاه اداره اطلاعات مشهد، تحت بازجویی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالمجید مرادزهی، فعال مذهبی اهل سنت، محبوس و بلاتکلیف در بازدشتگاه اداره اطلاعات مشهد، علبرغم گذشت بیش از ۱۷۰ روز از تاریخ دستگیری از حقوق اولیه یک متهم، محروم است. این شهرند اهل سنت، از بهمن ماه ۱۴۰۱ در بازداشت به سر می برد.

براساس اعلام این منبع مطلع:”با توجه به اینکه بیش از ۱۷۰ روز از بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی گذشته اما وی از حق ملاقات با خانواده و برقراری هرگونه تماس تلفنی با آنها محروم است و از زمان بازداشت فقط ۱ تماس با خانواده اش داشته است.”

همچنین، تا لحظه تنظیم این خبر و مراجعات خانواده و نزدیکان مولوی عبدالمجید مرادزهی، به شعبه دادسرای روحانیت مشهد، مصداق حقوقی اتهام های وی «تشویش اذهان عمومی و مصاحبه با رسانه های خارجی» عنوان شده است.

لازم به اشاره است، مولوی عبدالمجید مرادزهی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، به اتهام توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت و در تاریخ ۱۱ بهمن ماه همان سال جهت بازجویی و تشکیل پرونده به شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی، منتقل شد و از آن زمان در بلاتکلیفی بسر می برد و پاسخ درستی به خانواده این شهروند اهل سنت در خصوص تعیین وضعیت حقوقی پرونده وی صورت نگرفته است. / کمپین فعالین بلوچ

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید