احضار مسعود قلندری، فعال مدنی دادسرای عمومی و انقلاب شهر یاسوج

مسعود قلندری

مسعود قلندری، فعال مدنی دادسرای عمومی و انقلاب شهر یاسوج احضار شد. احضار این فعال مدنی به جهت دفاع از خود در برابر اتهام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات اسلامی و توهین به رهبری، صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲، مسعود قلندری، فعال مدنی، ساکن شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تفهیم اتهام، به شعبه اول بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج احضار شد.

این فعال مدنی در اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر یاسوج بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها با قید وثیقه آزاد شده بود.

براساس ابلاغیه صادره توسط سیدعیسی مرتضایی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، به مسعود قلندری اعلام شده تا ظرف مدت پنج روز برای ارائه دفاعیات خود از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (توهین به مقدسات اسلامی) و (توهین به رهبری) به آن دادسرا مراجعه کند و در صورت عدم حضور این فعال مدنی در آن جلسه بازپرسی بر علیه مسعود قلندری اتخاذ تصمیم خواهد شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آقای قلندری، با پرونده سازی های متعددی از سوی حفاظت اطاعات نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه شهر یاسوج مواجه شده و طی سالهای اخیر به دفعات برای تفهیم اتهام، بازپرسی یا بازجویی به ارگانهای امنیتی و دادسرای شهر یاسوج احضار شده و از سوی دیگر لوازم شخصی که در بازداشت قبلی از او توقیف شده به وی بازگردانده نشده است.”

لازم به اشاره است، مسعود قلندری، در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در شهر یاسوج، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، به زندان مرکزی یاسوج منتقل و اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

مسعود قلندری، پیش از این هم در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید