مهدی محمودیان جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان اوین شد

مهدی محمودیان

مهدی محمودیان، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق برای سپری کردن ادامه حبس خود به زندان اوین بازگشت. او پیش‌تر در جریان پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» به یک سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، مهدی محمودیان، فعال سیاسی و زندانی سیاسی، با توجه به لغو آزادی موقت وی، برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشت.

این فعال سیاسی در جریان پرونده ای موسوم به «دادخواهان سلامت» پس از بازداشت و طی مراحل بازجویی، بازپرسی و دادرسی به تحمل یک سال حبس لازم به اجرا محکوم شد.

براساس این گزارش، بازگشت مهدی محمودیان به زندانی برای سپری کردن ادامه حبس وی در پی اتمام مرحله دادرسی به پرونده وی توسط دیوان عالی کشور صورت گرفت و این فعال سیاسی پس از اطلاع از این موضوع برای سپری کردن ادامه حبس خود به زندان اوین بازگشت.

لازم به اشاره است، مهدی محمودیان، در تاریخ ۲۳ مراد ماه ۱۴۰۰، به همراه چند تن دیگر از وکلای دادگستری و فعالان مدنی، در جلسه ای که برای تنظیم شکایت از مسئولانی که در بحران کرونا موجبات هزینه‌ های جانی و مالی هنگفتی به شهروندان ایران شده بودند توسط ماموران امنیتی بازداشت و به سلول انفرادی در بند امنیتی زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجویی و و تفهیم اتهام به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مهدی محمودیان، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ – اولین، در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ – دومین و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سومین جلسه دادگاه خود به سایر متهمان این پرونده توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم، محاکمه و در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل چهار سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲سال محرومیت از فعالیت‌ در فضای مجازی اعم از تحریری، سمعی و بصری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست احمد زرگر، عینا تائید و به مهدی محمودیان در زندان اوین ابلاغ شد.

در حالی که مهدی محمودیان، دوران حبس تعزیری قطعی خود را سپری می کرد با توجه تنظیم درخواست اعاده دادرسی و ارجاع پرونده وی به شعبه دیوان عالی کشور، در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از تائید درخواست توقف حکم تا زمان ابلاغ حکم قطعی صادره، مهدی محمودیان از زندان اوین، آزاد شده بود و با توجه به صدور ۱ سال حبس تعزیری، این فعال سیاسی برای سپری کردن ادامه حبس خود به زندان بازگشت. / امتداد،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید