ضرب و جرح و زخمی شدن چهار کولبر در مناطق مرزی نوسود

کولبر

ضرب جرح چهار کودک نوجوان کولبر در مناطق مرزی نوسود، سه تن از این کولبران در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی و تنی دیگر به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، یک کولبر به نام بشیر رحمانی در مناطق مرزی نوسود مورد ضرب و جرح نظامیان قرار گرفت.

به گفته یک منبع مطلع، نظامیان حکومتی تلفن همراه این کولبر را ضبط و آنرا شکسته‌اند.

همچنین شامگاه شنبه سی و یکم تیرماه، سه کولبر ١٧ ساله به نام‌های پارسا (فامیلی نامشخص) اهل روستای «تشار» از توابع نوسود، نیما رحیمی اهل روستای «تشار» از توابع نوسود و سروش ابراهیمی اهل نوسود بر اثر شلیک نظامیان حکومتی در مرز نوسود زخمی شدند.

این سه کولبر جهت مداوا پزشکی به بیمارستان پاوه منتقل و وضعیت عمومی دو تن از آنان وخیم گزارش شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید