اجرای احکام دادسرای اوین: آنیشا اسدالهی، بازداشت و جهت تحمل محکومیت پنج سال حبس، راهی زندان شد  

آنیشا اسدالهی

آنیشا اسدالهی، فعال مدنی با مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به جهت تحمل محکومیت پنج سال حبس خود راهی زندان شد. او پیش‌تر از بابت اتهام های اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه چهار مرداد ماه ۱۴۰۲، آنیشا اسداللهی، فعال مدنی و مترجم زبان فرانسه، ساکن تهران، پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین، بازداشت و برای سپری کرد دوران حبس تعزیری پنج ساله خود به زندان اوین، منتقل شد.

این فعال مدنی، پیش‌تر از بابت پرونده ای توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها با تودیع وثیقه آزاد شد و در مراحل دادرسی توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس محکو شد و این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عینا تائید شد. آنیشا اسدالهی از بابت پرونده ای دیگر هم در انتظار تشکیل جلسه دادرسی یا بازپرسی خود است.

علی اسداللهی، برادر این فعال مدنی، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود تائید کرد که خواهرش، آنیشا اسدالهی برای تحمل حبس پنج ساله خود بازداشت شده است.

لازم به اشاره است، آنیشا اسداللهی در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، هنگامی که به همراه جمعی از فعالان کارگری و صنفی دیگر، برای دیدار با خدیجه پاک ضمیر، همسر محمد حبیبی، به منزل وی رفته بودند پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات، دستگیر به بند ۲۰۹ آن ارگان امنیتی واقع در زندان اوین، منتقل و پس از اتمام بازجویی ها به اندرزگاه ۴ و بند زنان در آن زندان منتقل شد و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هم پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل وی در تهران به همراه همسرش ـ کیوان مهتدی، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی، در تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شد و در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، از سوی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران جهت حضور در جلسه تفهیم اتهام پیش از تنظیم کیفرخواست احضار و کیفرخواست وی پس از تنظیم به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. این فعال کارگری، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه ای کتبی جهت محاکمه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار و در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، دفاعیات خود را به ایمان افشاری، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، ارائه و اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم در تاریخ ۸ تیر ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی غلامعلی حوزان، عینا تائید شد و پس از اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی (تجمیع جرائم) تحمل ۵ سال حبس تعزیری از بابت ( اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) با احتساب روزهای بازداشت اولیه برای آنیشا اسدالهی لازم به اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید