دادگاه تجدیدنظر استان تهران: محمد سیف زاده وکیل دادگستری به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

محمد سیف زاده

محمد سیف زاده وکیل دادگستری به یک سال حبس محکوم شد. این حکم در حالی برای ایشان صادر شده است که در هیچ یک از جلسات دادگاه حضور پیدا نکرده بود. اقای سیف زاده پیش تر اعلام کرده بود که جلسه را به رسمیت نمی شناسد و در جلسات دادگاه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر حکم یک سال حبس محمد سیف‌ زاده، وکیل دادگستری در شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به واحد یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شد.

آقای سیف زاده در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شده است.

یک منبع نزدیک به این وکیل دادگستری با بیان اینکه در هیچ یک از دادگاه ها شرکت نکرده، گفت: “محمد سیف زاده فردا روز چهارشنبه چهارم مردادماه، ساعت ۹ صبح به واحد اجرای احکام مذکور مراجعه خواهد کرد.”
محمد سیف‌ زاده پیش تر در تیرماه سال جاری، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران احضار شده بود.

این پرونده در پی نامه‌ ای که جمعی از مدافعان حقوق‌ بشر و حقوق‌ دانان، در مورد سرکوب گسترده و ارعاب شهروندان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به دبیر کل سازمان ملل متحد، منتشر شده بود، تشکیل شده است.
محمد سیف زاده به واسطه فعالیت های خود پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید