بازداشت چهار فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی در سنندج و جوانرود

هوزان باباکرمی، مسعود میرزایی، مسعود میرزایی و ابراهیم میرزایی

چهار فعال مدنی اهل سنندج به نام‌های نام‌های مسعود میرزایی، ابراهیم میرزایی، هوزان باباکرمی و یاسر نوری، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲، نام‌های مسعود میرزایی، ابراهیم میرزایی، هوزان باباکرمی و یاسر نوری، از فعالان مدنی سنندج و جوانرود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گفته یک منبع مطلع، مسعود میرزایی در پلیس راه سنندج – کرمانشاه بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این منبع مطلع افزود: این فعال مدنی ٥٣ ساله به تازگی عمل جراحی قلب انجام داده و به بیماری دیابت مبتلاست و تاکنون از دسترسی به خدمات درمانی محروم بوده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: همزمان با بازداشت مسعود میرزایی، برادر وی ابراهیم میرزایی بدون ارائه حکم قضایی در محل کارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این منبع مطلع اعلام کرد: هوزان بابا کرمی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” نیز در محل کارش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده است.

همچنین یاسر نوری، فعال محیط زیست اهل جوانرود در یکی از خیابان‌های این شهر بدون ارائه حکم قضایی با خشونت از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده است.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این چهار فعال کُرد اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید