استان کرمان: جلسه رسیدگی به اتهام های منصور ایران پور روزنامه نگار، برگزار شد

منصور ایران‌ پور

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های منصور ایران پور، روزنامه نگار در یکی از شعب دادگاه های کیفری استان کرمان، برگزار شد. این روزنامه نگار در این دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، منصور ایران پور، روزنامه نگار و فعال سیاسی اهل استان کرمان و از جانبازان جنگ، توسط قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲استان کرمان، از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) محاکمه شد.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای، پیش‌تر هم با توجه به پرونده سازی از بابت اتهامی مشابه به تحمل حبس محکوم و پس از سپری کردن دوران حبس از زندان مرکزی کرمان، آزاد شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”پس از حضور این روزنامه نگار در جلسه دادرسی، رفتار محترمانه ای با او از سوی قاضی دادگاه صورت گرفت و آقای ایران پور، دفاعیات خود از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) به قاضی دادگاه ارائه کرد و با توجه به ادعای تکراری دادستان شهرستان جیرفت که اسناد و مدارک مورد ادعای وی مربوط به ۴ سال قبل یعنی زمانی که آقای ایران پور، از بابت پرونده ای که پیشتر دوران محکومیت آن را با همین اتهام به پایان رسانده بود است پس از ارائه دفاعیات در انتظار رای دادگاه است.”

لازم به اشاره است، منصور ایران پور، مدتی قبل با حضور در شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمان، و ارائه دفاعیات خود به سینا بنی اسد، بازپرس شعبه مذکور، در تاریخ ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، قرار مجرمیت (کیفرخواست) خود را دریافت و چندی پیش ابلاغیه ای را برای تاریخ رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ استان کرمان، دریافت کرده بود.

این‌روزنامه نگار و فعال رسانه ای، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان جیرفت به ریاست قاضی مسلم‌ سالاری از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار تصاویر و عکس خلاف عفت عمومی، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی شد. این حکم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان عینا تائید و به منصور ایران پور ابلاغ و در خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به دفتر رئیس دادگستری استان کرمان بازداشت و به زندان استان کرمان، منتقل شد و پس از سپری کردن دران حبس ۱ ساله خود در خرداد ماه ۱۴۰۲، آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید