آزادی حسین آسکانی، با قرار «التزام» پس از ۱۱۷ روز بازداشت از زندان زاهدان

حسین آسکانی

حسین آسکانی، شهروند اهل سنت، پس از اتمام بازجویی ها پس از۱۱۷ روز بازداشت و بلاتکلیفی  با «قرار التزام» از زندان مرکزی زاهدان، آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۲، حسین آسکانی، متولد: ۱۳۸۲، فرزند: بابو، اهل روستای چراغان از توابع شهرستان راسک و فعال مذهبی اهل سنت، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام با قرار ضمانت معتمدین محلی(قرار التزام)، از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد. این شهروند اهل سنت، پس از تحمل ۱۱۷ روز بازداشت و بلاتکلیفی آزاد شد.

یک منبع مطلع بدون اشاره به اتهام های آقای آسکانی اعلام کرد:”آقای آسکانی، صبح روز، با قرار ضمانت تنی برخی معتمدین بصورت موقت از زندان مرکزی زاهدان آزاد.”

لازم به اشاره است، حسین آسکانی، در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی، در یکی از خیابانهای شهرستان راسک، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه زاهدان و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، سپس به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان، منتقل شده بود.

علیرغم آزادی حسین آسکانی، با سپردن تعهد و وثیقه اما از مصادیق حقوقی اتهامات یا اتهام تفهیم شده به این شهروند اهل سنت، اطلاعی حاصل نشده است.

این فعال مذهبی اهل سنت، در حال تحصیل در زمینه علوم دینی و از شاگردان و همراهان مولوی عبدالغفار نقشبندی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید