دادگاه انقلاب تهران: شش سال حبس و مجازات های تکمیلی برای میثم دهبان زاده

میثم دهبان زاده

میثم دهبان زاده از بابت اتهام هایی همچون «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور در دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی سابق توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و امروز سه شنبه دهم مردادماه به عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع آقای دهبان زاده ابلاغ شده است، میثم دهبان زاده از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور» مجموعا به شش سال حبس محکوم شده است.

او همچنین بابت مجازات تکمیلی به منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور، منع خروج از کشور، منع عضویت در دستجات یا گروه های سیاسی و اجتماعی و حضور ماهانه در دفتر نظارت به مدت دوسال محکوم شد.

این زندانی سیاسی سابق سال گذشته در خصوص وقایع آتش سوزی در زندان اوین، در شعبه پنج دادسرای جنایی ناحیه بیست و هفتم تهران با گشایش پرونده ای جدید مواجه شد.

وی در تاریخ ششم خردادماه سال جاری، در پی صدور بخشنامه «عفو» در خصوص محکومیت پیشین خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

پیشتر عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری در خصوص آزادی این شهروند گفت: «به دلیل گشایش پرونده ای جدید برای آقای دهبان زاده در طول دوران حبس، این زندانی با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان تهران بزرگ آزاد شده است».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید