پلمب چهار واحد صنفی تحت عنوان «عدم رعایت شئونات اسلامی» در شهرستان اردستان

پلمب

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در شهرستان اردستان، چهار واحد صنفی را پلمب کردند، این واحده تحت عناوینی همچون«عدم رعایت شئونات اسلامی» پلمب شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، سرهنگ روح‌اله صنعتکار، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر از پلمب چهار واحد به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی» در اردستان خبر داد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه شهرستان اردستان در تشریح این خبر گفت: چهار مورد پلمب در رابطه با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» داشتیم که «هتک حرمت برای آمران» انجام شده بود.

در حالی واحدهای صنفی بسیاری ذیل عناوین مذکور از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و با دستور قضایی پلمب می شود که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری در تشریح این موارد اعلام کرد:«پلمب واحدهای صنفی به نام مقابله با حجاب، قانونی نیست. طبق قانون باید جرم و مجازات با هم متناسب باشد. قانونگذار هنوز جرمی را تعریف نکرده که بر مبنای آن واحدها به دلیل بد حجابی مجازات شوند».

در ادامه نیز، کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در تائید صحبت‌های نعمت احمدی افزود:”هیچ قانونی وجود ندارد که بر مبنای آن واحدهای صنفی تحت عنوان عدم رعایت حجاب پلمب شوند.”

وی همچنین افزود:”این اتفاقی که در هفته‌های اخیر رواج گرفته است و مرتبا شاهد تعطیلی واحدهای صنفی با عنوان عدم رعایت حجاب مشتریان واحدهای صنفی هستیم، غیرقانونی است. هیچ دستگاهی مجاز نیست تحت چنین عناوینی دست به تعطیلی واحد صنفی بزند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید