زندان اوین: نازیلا معروفیان روزنامه نگار، در دادسرای اوین به «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی» تفهیم اتهام شد

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه ‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و اهل شهر سقز، در شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. او پیش‌تر از بابت اتهام های «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نازیلا معروفیان، روزنامه‌ نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و اهل شهر سقز، در شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. او در این پرونده جدید که اخیرا توسط دادستان گشوده شده است به «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» تفهیم اتهام شده است.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد و اخیراً با آزادی موقت وی از سوی دادسرا مخالفت شد. دادستان به وی گفته بود:”اگر بیرون باشی، خطرناکی”

وی روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ ١٣ تیرماه ۱۴۰۲، منزل و ی مورو تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و لوازم دیحیتال او نیز ضبطرشده است.
اوایل بهمن‌ماه سال ١۴٠١، نازیلا معروفیان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام های «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

خانم معروفیان در تاریخ هشت آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد.

او نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل و مدتی بعد با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی آزاد شد.
نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن در تهران، سابقه اشتغال در رسانه‌هایی همچون دیده‌‌بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید