دادگاه انقلاب سقز: هیوا عزیزپور، ورزشکار اهل سقز به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شد

هیوا عزیزپور

هیوا عزیزپور، ورزشکار اهل سقز توسط دادگاه انقلاب این شهر به ٣٩ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام هایی همچون «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور و تبلیغ علیه نظام» صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هیوا عزیزپور، ورزشکار اهل سقز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان به ٣٩ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم که روز سه‌شنبه سوم مردادماه به این شهروند ابلاغ شده، وی به اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس بند ث ماده ١٢ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ١٣٩٩ مجازات اشد در خصوص این ورزشکار قابل اجراست و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیر قابل اجرا شود، مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد.

حکم صادره علیه آقای عزیزپور حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان کردستان می‌باشد.

هیوا عزیزپور، مربی رشته رزمی نینجا روز پنج‌شنبه هجدهم اسفندماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان سقز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید