دادگاه انقلاب اهواز: احضار پیروز نامی، فعال صنفی معلمان خوزستان جهت ارائه آخرین دفاع

پیروز نامی

پیروز نامی، فعال صنفی معلمان خوزستان با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیروز نامی، فعال صنفی معلمان خوزستان به دادگاه احضار شد. او پیش‌تر به اتهام هایی همچون «نشر اکاذیب در فضای مجازی، تبلیغ علیه نظام و شرکت در تجمع‌ غیر قانونی» تفهیم اتهام شده بود.

بر اساس احضاریه‌ای که اخیراً توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز صادر و به آقای نامی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده در تاریخ ١۵ مردادماه ١۴٠٢، جهت دفاع از اتهام های «نشر اکاذیب در فضای مجازی، تبلیغ علیه نظام و شرکت در تجمع‌ غیر قانونی» در این شعبه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، احضار این فعال صنفی به مرجع قضایی مذکور در رابطه با پرونده پیشین وی صورت گرفته است. در این خصوص قرار رسیدگی در دیوان عدالت اداری صادر شده است.

آقای نامی پیش‌تر در تاریخ اول آبان‌ماه  ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتاً در تاریخ ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

پیروز نامی در تاریخ ۲۰ آذرماه توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت صنفی و منع خروج از کشور محکوم شد.

هم‌چنین وی در تاریخ ٢٩ خردادماه ۱۴۰۲، در خصوص پرونده مربوط به  «اعتراضات روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، مصادف با هفته معلم» توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهام  «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال صنفی معلمان پیش‌تر نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید