گزارشی از آخرین وضعیت زهره صیادی فعال حقوق کودکان «بی‌شناسنامه» در زندان اوین

زهره صیادی

زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و کودکان بی‌شناسنامه که دوران محکومیت یک ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند، علی‌رغم ابتلا به بیماری سرطان روده، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و کودکان بی‌شناسنامه در زندان اوین از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

پدر زهره صیادی، فعال بازداشتی حقوق کودکان کار در گفتگو با امتداد: زهره این روزها اصلاً حال مساعدی ندارد. دخترم با تزریق داروهای سرطان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، از مسئولان امر می‌خواهم تا نسبت به توقف حکم یک ساله یا تعلیق آن تا پایان دوران درمان موافقت کنند.

رضا صیادی، فعال حقوق کودکان، ضمن اشاره به وضعیت فرزند خود در زندان، اظهار داشت: زهره از سال گذشته درگیر بیماری سرطان بوده و در حالی به زندان منتقل شده که دوره‌ درمان او تمام نشده است. براساس تشخیص پزشک، زهره حداقل تا پایان امسال نیاز به تزریق دارو داشته و بعد از پایان این دوره نیز احتمال تمدید دوره‌ درمان با نظر پزشک وجود دارد.

زهره با ظاهر آرام و بدون سروصدا درد می‌کشد. اما این درد کشیدن را ما اعضای خانواده‌ او به چشم می‌بینیم. او این روزها اصلاً حال مساعدی ندارد و با تزریق داروها روز به روز ضعیف‌تر و نحیف‌تر می‌شود. به عنوان یک پدر از اینکه فرزندم به رغم درگیری با بیماری سرطان در زندان است، هیچ آرامشی ندارم، جدا از اینکه، دخترم به شکل ناعادلانه‌ای در حبس قرار گرفته، شرایط جسمی هم او ما را به شدت نگران کرده است.

مسئولان بهداری زندان تنها به تزریق یک آمپول برای زهره بسنده می کنند. عدم استمرار در روند درمان به گسترش بیماری وی انجامیده است. در سایه سنگ اندازی مسئولان، تاکنون ‌گواهی عدم تحمل حبس ⁩برای این زندانی سیاسی صادر نشده است.

زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و بدون شناسنامه بوده که در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای گرفتن شناسنامه برای این کودکان در سیستان و بلوچستان کرده و در حال حاضر و به رغم درگیری با بیماری، بیش از یک ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد.

زهره صیادی، فعال اجتماعی و حقوق کودکان در  آذرماه سال ١٣٩٨ در شهرک اندیشه تهران بازداشت و در دادگاه ویژه روحانیت تفهیم اتهام شد. او در دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. نهایتاً در دادگاه زهره به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تهیه آب و غذا و لباس گرم و توزیع آن بین معترضین خیابانی به یک سال زندان محکوم شد. این فعال حقوق کودک، اتهامات را نپذیرفت و به حکم صادر شده اعتراض کرد که در نهایت، حکم تایید شد. تایید حکم و احضار به زندان برای گذراندن دوره‌ محکومیت در  هشتم خردادماه ۱۴۰۲ نیز تنها با یک تماس تلفنی به او اعلام شد. این زندانی سیاسی نهایتاً در تاریخ نهم خردادماه ۱۴۰۲،جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

زهره صیادی، شهروند ساکن تهران و فارغ التحصیل رشته ادبیات است که پیش از دستگیری در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌‌سرپرست، کودکان بی‌‌شناسنامه و سوادآموزی به زنان و کودکان بی‌‌سرپرست نیز فعالیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید