در راستای تعطیلی زندان رجایی شهر کرج، سهند نورمحمدزاده، زندانی سیاسی به زندان قزلحصار کرج منتقل شد

سهند نورمحمدزاده

سهند نورمحمدزاده، زندانی سیاسی، از زندان رجایی شهر کرج به بند قرنطینه زندان قزلحصار کرج منتقل شد. انتقال سهند نورمحمدزاده به زندان قزلحصار کرج در ادامه اجرای دستور غلامحسین محسنی اژه ای در پی تعطیلی زندان رجایی شهر صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سهند نورمحمدزاده، فرزند جعفر، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراض های سراسری ۱۴۰۱، از اندرزگاه دو سالن شش زندان رجایی شهر کرج به بند قرنطینه زندان قزلحصار کرج، منتقل شد. سهند نورمحمدزاده، در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ ساله حبس خود و سپس تبعید به شهرستان کهنوج است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر ما گفت:«انتقال سهند نورمحمدزاده به زندان قزلحصار کرج در ادامه اجرای دستور غلامحسین محسنی اژه ای در پی تعطیلی زندان رجایی شهر صورت گرفته و این زندانی سیاسی در بند قرنطینه زندان قزلحصار است و تا چند روز آینده به بند عمومی زندان منتقل خواهد شد».

خواهیم کرد. برای ما غیرقابل باور است که یک شعبه دیوانعالی کشور، در یک پرونده و یک موضوع، ظرف ۲ سه ماه، دو حکم متفاوت صادر کرده است.”

لازم به اشاره است، سهند نورمحمدزاده، در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، پس از انتشار یک فایل صوتی که مصاحبه ای از این زندانی سیاسی با یکی از سایتهای فارسی زبان منتشر شده بود بنا به دستور مسئولان دادستانی تهران مستقر در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل و پس از تحمل ۱۵ روز سلول انفرادی، به اندرزگاه ۲ سالن ۶ آن زندان منتقل شد و در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲، در حالی که منتظر اعلام رای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور به پرونده خود بود حکم وی، عینا توسط قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

سهند نورمحمدزاده، در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم، در حالی که از حق حضور و تعیین مورد نظر خود پرونده قضایی اش محروم بود از بابت اتهام (محاربه و ایجاد حریق در وسایل عمومی) به اعدام محکوم شده بود که این حکم، در تاریخ ۱۰دی ماه ۱۴۰۱، توسط قضات دیوان عالی کشور لغو و پرونده وی برای بررسی مجدد به شعبه هم‌ عرض در دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و پس از اطلاع سهند نورمحمدزاده از این موضوع به اعتصاب غذای خود پایان داد و در بهمن و اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از تشکیل جلسه دادرسی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام (محاربه) به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری توام با تبعید به شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان، به اتهام (اجتماع و تبانی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) هم او را به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و پرونده وی پس از ثبت اعتراض، مجددا به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

همچنین، جلسه دادرسی به پرونده سهند نورمحمدزاده، در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، برگزار و در حالی که سهند نورمحمدزاده، از حق دسترسی به وکیل مورد نظر خو برای دفاع از اتهاماتش محروم بود به همراه حامد احمدی – وکیل تسخیری، دفاعیاتشان را از بابت اتهامات (محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی) به منظور (اخلال در نظم و امنیت کشور) و (مقابله با حکومت اسلامی)، (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور)و (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی) به دادگاه ارائه کردند.

سهند نورمحمدزاده، در مراحل بازجویی، بازپرسی و محاکمه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، از حق انتخاب وکیل مورد نظر خود برای دفاع از وی و دریافت مشاوره حقوقی با استناد به تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید